skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
چگونه یک حسابدار حرفه ای شویم

چگونه یک حسابدار حرفه ای شویم

نحوه تبدیل شدن به یک حسابدار: مدارک و مشاغل حسابداری

حسابدار شدن مستلزم تحصیلات پیشرفته، گواهینامه رسمی و تعهد محکم به یادگیری این حرفه است. در طول مسیر، حسابداران آینده نگر باید به تعدادی از سؤالات پاسخ دهند: آیا من دارای ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک حسابدار یا CPA هستم؟ آیا می توانم بعد از چهار سال تحصیل در کالج یک حرفه موفق را شروع کنم یا باید مدرک کارشناسی ارشد بگیرم؟ آیا باید برای یک شرکت یا شرکت بزرگ کار کنم یا به تنهایی بهتر است؟

برای خرید نرم افزار سپیدار سیستم از وب سایت رسمی کلیک کنید.

چگونه یک حسابدار شویم

مدرک مناسب را کسب کنید

اگرچه لازم نیست، اما بیشتر حسابداران در کالج شرکت می کنند و مدرک لیسانس می گیرند. با این حال، مدرک لیسانس در حسابداری یا یک رشته مرتبط حداقل مورد نیاز تحصیلی برای کسانی است که قصد دارند CPA شوند. برخی از ایالت ها حتی به دوره های پیشرفته فراتر از مدرک لیسانس عادی در موضوعاتی مانند گزارشگری مالی، مالیات، حسابرسی و سایر زمینه های تجاری غیرحسابداری نیاز دارند. در مجموع 150 ساعت اعتبار در حسابداری و حوزه های مرتبط معمولا مورد نیاز است. دانش آموزانی که علاقه مند به تبدیل شدن به CPA هستند باید الزامات آموزشی خاص در حوزه قضایی خود را بررسی کنند. بسیاری از CPA ها نیز تحصیلات پس از متوسطه خود را ادامه می دهند و مدرک کارشناسی ارشد دریافت می کنند.

چگونه یک حسابدار شویم-وبسایت حسابداری تدبیرگران

برنامه های مدرک حسابداری بسیار محبوب هستند و معمولاً در کالج ها و دانشگاه های سراسر ایالات متحده و همچنین از طریق آموزش از راه دور در دسترس هستند. دانشجویان آینده نگر همیشه باید قبل از شروع دوره تحصیلی تأیید کنند که یک برنامه کاملاً معتبر است. یک تخصص را انتخاب کنید

بین حسابدار و CPA تصمیم بگیرید

بین حسابدار و حسابدار رسمی تفاوت وجود دارد. حسابداران (که به آنها “حسابداران عمومی” نیز گفته می شود) معمولاً افرادی هستند که برای کار در بخش حسابداری مشاغل استخدام می شوند، اما فاقد چندین مورد از صلاحیت های یک CPA هستند. برای مثال، حسابداران ممکن است دارای گواهینامه یا مجوز دولتی نباشند. حسابداران می توانند وظایف محدودی مانند تهیه صورت های مالی را انجام دهند. آنها همچنین ممکن است اظهارنامه مالیاتی را در صورت گذراندن آزمون IRS مورد نیاز یا دریافت شماره شناسایی مالیاتی آماده کننده تهیه کنند. با این حال، آنها نمی توانند حسابرسی انجام دهند یا صورت های مالی را بررسی کنند.

 

بین حسابدار و CPA تصمیم بگیرید

حسابداران رسمی باید تعدادی از شرایط خاص، از جمله کسب مدرک دانشگاهی، گذراندن تمام بخش‌های امتحان CPA، و کار برای تعداد ساعات معینی (معمولاً 1800) تحت نظارت یک CPA دارای مجوز فعال را برآورده کنند. CPAها می توانند همه وظایف یکسان را به عنوان یک حسابدار عمومی انجام دهند، اما علاوه بر این ممکن است ممیزی انجام دهند، اظهارات را بررسی کنند و مشتریان را در مقابل IRS نمایندگی کنند.

در تصمیم گیری برای انتخاب نوع حرفه حسابداری، یک فرد باید صادقانه اهداف شخصی و تمایل خود را برای صرف زمان و تلاش قابل توجه مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک CPA ارزیابی کند.

قبولی در آزمون CPA

همه ایالت ها از داوطلبان CPA می خواهند که هر چهار بخش از آزمون CPA را بگذرانند. آن چهار بخش عبارتند از: حسابرسی و تصدیق. حسابداری و گزارشگری مالی؛ مقررات؛ و محیط کسب و کار و مفاهیم. آزمون CPA در دو ماه اول هر سه ماهه و معمولاً در طی چند روز ارائه می شود. داوطلبان می‌توانند بخش‌های آزمون را به هر ترتیبی که انتخاب می‌کنند شرکت کنند، اما پس از گذراندن یک قسمت، باید سه بخش دیگر را با موفقیت طی 18 ماه تکمیل کنند. با توجه به درجه سختی و نفس موضوعی آن، اکثر داوطلبان آزمون CPA در دوره های آمادگی آزمون خصوصی ثبت نام می کنند.

قبولی در آزمون CPA-وبسایت حسابداری تدبیگران

ایجاد یک شغل در سطح ورودی

قبل از فارغ التحصیلی، سعی کنید یک دوره کارآموزی حسابداری داشته باشید یا راه دیگری برای کسب تجربه برای تکمیل رزومه خود بیابید. اقدامات لازم را برای ایجاد رزومه و ثبت نام در یک پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز بر شغل مانند لینکدین انجام دهید. وقتی زمان درخواست برای موقعیت‌های حسابداری سطح پایه فرا می‌رسد، شما آماده خواهید بود که وارد زمین شوید. سایت هایی مانند لینکدین دارای آگهی های شغلی هستند و به شما امکان می دهند مستقیماً از سایت برای این مشاغل درخواست دهید. لیست های شغلی مدرسه خود را بررسی کنید، مراقب فرصت های شبکه باشید و از سایت های کاریابی محلی و ملی دیدن کنید. همچنین سایت هایی را که مخصوصا برای فارغ التحصیلان جدید ایجاد شده اند، مانند collegerecruiter.com جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top