skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
آینده شغلی و درآمد رشته رشته حسابداری

آینده شغلی و درآمد رشته رشته حسابداری

رشته حسابداری

 در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز ؛ شرکت ها ، سازمان ها و بسیاری از کسب و کار ها در حال رقابت با یکدیگر میباشند تا بتوانند در حیطه شغلی و کسب سود از یکدگر پیشی بگیرند ؛ برای اینکه موفق شوند به اهداف خود دست یابند؛ باید کنترل و نظارتی دقیق بر هزینه ها و سود های دریافتی داشته باشد . به انجام رساندن این مورد از هر نیروی کاری ساخته     نمی باشد و فقط نبازمند یک فرد متخصص و حرفه ای میباشد که بتواند به همه امور مالی رسیدگی لازم را کند و ونیز هزینه ها را کنترل نماید .

این نیروهای متخصص حسابداران میباشند که در رشته حسابداری تحصیل نموده اند . توجه داشته باشید که حسابداری ؛ رشته ای بشمار میرود که در سازمان ها و شرکت ها بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی میگردد . زیرا نتایج فعالیت های یک حساب دار در روند کاری و تصمیمات مدیریت شرکت بسیار تاثیر گذار میباشد .

برای اطلاع از قیمت نرم افزار سپیدار در سایت ما لطفا کلیک کنید.

رشته حسابداری -وبسایت حسابداری تدبیرگران

 

بازار کار رشته حسابداری

در حال حاضر و با پیچیده شدن امور مالی و پیشرفت و رونق کسب و کار های مختلف ؛ در هر جایی به یک حسابدار متخصص که این گونه امور مالی را سر و سامان دهد بسیار احساس میشود . به دلیل بازار کار خوب و نیاز رو به افزایش هر روزه سازمان ها و شرکت ها میباشد که رشته حسابداری تا به این میزان به محبوبیت دست یافته است .

این رشته دارای گرایشات بسیاری میباشد که فرد بر اساس تخصصی که با تحصیل کردن در یکی از گرایشات بدست آورده است  در قسمت های مختلف شرکت ها مشغول بکار میشوند . با افزایش روز افزون شرکت ها و سازمان ها ؛ درخواست همکاری از طرف آنان برای حسابداران نمودار صعوی را طی میکند . به اینصورت که اغلب دانشجو ها بعد پایان یافتن دوره های تحصیلیشان در هر رشته ای جذب سازمان ها و شرکت ها می گردند.

و اما چه آینده شغلی در رشته حسابداری برای ما رقم میخورد

همانطور که بیان کردیم ؛ دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی میتوانند نسبت به رشته تحصیلیشان در شرکت ها خصوصی یا دولتی مشغول بکار شوند .

البته که این افراد با تحصیل کردن در مقاطع بالاتر میتوانند به رده های بالایی شغلی دست پیدا کنند . کسانی که به تحصیل در درجات بالا تر پرداخته اند میتوانند در بخش های تخصصی و مدیریتی شرکت ها عهده دار وظایف خطیر تری شوند . البته ما حسابدارانی را داریم که در حین کار و فعالیت در حیطه شغلیشان نیز در حال ادامه تحصیل میباشند تا بتوانند به رتبه های شغلی مطلوب تری دست یابند .

 

و اما چه آینده شغلی در رشته حسابداری برای ما رقم میخورد -وبسایت حسابداری تدبیرگران

فرصت های شغلی با مدارک متعدد تحصیلی در رشته حسابداری

رشته حسابداری دارای فرصت های شغلی بسیاری میباشد که در شرکت های کوچک و خصوصی گرفته تا سازمان هایی وسیع و دولتی ایجاد میشوند . البته که این فرصت های شغلی بنا بر رشته تحصیلی ایجاد میشود . که بهتر است اشاره ای بر آن  داشته باشیم :

  • فوق یا لیسانس حسابداری : مدیر حسابرسی داخلی ، سرپرست حسابرسی ، حسابرس داخلی ؛

 

  • فوق لیسانس یا دکترا حسابداری :    معاونت اداری و مالی
  • فوق لیسانس حسابداری :      مدیر مالی
  • لیسانس یا فوق لیسانس حسابداری : رئیس حسابداری ،حسابدار ارشد ؛
  • لیسانس حسابداری : حسابدار، حسابدار مالی ، حسابدار صنعتی ، حسابدار فروش ، حسابدار انبار ؛
  • فوق دیپلم یا لیسانس حسابداری :  کمک حسابدار .

 

دانشگاه های برتر ایران برای تحصیل در رشته حسابداری

رشته حسابداری در ایران در ۳ مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های معتبری همچون :

  • دانشگاه شهید بهشتی ؛
  • دانشگاه علامه طباطبایی ؛
  • دانشگاه تهران ؛
  • دانشگاه خوارزمی ؛
  • دانشگاه بوعلی سینا همدان ؛
  • و دانشگاه مازندران تدریس میگردد .

دانشگاه های برتر ایران برای تحصیل در رشته حسابداری -وبسایت حسابداری تدبیرگران

حقوق و درآمد دریافتی در رشته حسابداری در ایران

درآمد و حقوق حسابداران در ایران بر اساس تایم کاری ، سابقه کاری ، تحصیلات و محیط کاری برآورد میگردد . برای مثال ؛ حقوق دریافتی یک حسابدار با مدرک کارشناسی در صورت تمام وقت مبلغی بین ۲۵۰۰/۰۰۰ تومان الی ۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان میباشد . و اما حقوق یک حسابدار با عنوان سرپرست نیز از ۷ تا حدود ۱۵ میلیون متغیر میباشد . دریافتی یک حسابدار در سطح مدیریت نیز بین ۱۳ تا ۲۰ میلیون برآورد شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top