skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
چگونه مالیات کمتری بدهیم

چگونه مالیات کمتری بدهیم

یکی از راه های درآمد کشور ها، مالیات است. پرداخت مالیات، یکی از شروط اصلی شهروندی می باشد. اگر افراد از زیر بار پرداخت مالیات جا بزنند؛ تنها به ضرر خود شان است، چرا که‌ مالیات‌ در اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا می کند.

شما می توانید با استفاده از روش های مختلفی سبب کاهش نرخ مالیات شود. در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با ترفند های مالیاتی توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

مالیات دارای تعاریف مختلفی است. مالیات از نظر سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، پرداختی لازم و اجباری است. شما هیچ گاه نمی توانید در رابطه با پرداخت مالیات شکایت داشته باشید؛ لذا این حق قانونی دولت است.

مالیات چیست؟

پرداخت مالیات، از قدیم ایام بین جوامع رایج بوده است. چه گذشته و چه حال مردم موظفند؛ بخشی از سود یا درآمد خود را به دولت پرداخت کنند. مالیات به طور کلی به دو دسته، مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می شود.

اگر شخص پرداخت کننده مالیات یک نفر باشد؛ به این پرداختی، مالیات مستقیم می گویند. در غیر این صورت مالیات غیر مستقیم می باشد. در زمینه امور مالیاتی به فردی که مالیات را پرداخت می کند؛ مودی می گویند. دولت ها از راه های زیادی مالیات را از مردم دریافت می کنند.

مالیات یکی از منبع درآمد کشور می باشد؛ که در مسائل اقتصادی نقش به خصوصی ایفا می کند. دولت با دریافت مالیات، این پول را برای بهبود رفاه بیشتر شهروندان مصرف می کند. هم چنین به عنوان یارانه به خانواده هایی که وسع مالی خوبی ندارند؛ پرداخت می شود.

به همین خاطر بکوشیم؛ مالیات هایمان را در اسرع وقت و منظم پرداخت کنیم؛ تا کشوری آباد داشته باشیم.مالیات چیست؟

ترفند های کاهش مالیات

در دنیای امروز که جامعه با تورم بالا رو به رو شده است؛ در آمد افراد کم تر از هزینه هایشان می باشد. به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی آن ها نرخ مالیات است.

روش های قانونی و غیر قانونی مختلفی در رابطه با مالیات وجود دارد؛ اما افراد خواستار روش های قانونی برای پرداخت مالیات کم هستند، چرا که دیگر ترسی از باطل شدن حقوق شهروندی یا مجازات شدن شان ندارند.

یکی از راه های کار ساز که در کاهش نرخ مالیات تاثیر به سزایی ایفا می کند؛ پرداخت به موقع مالیات است. اگر شما شهروندی منظم و خوب باشید؛ مسلما دولت نیز در حق شما لطف می کند و به شما تخفیف های مالیاتی اعطاء می کند.

با استفاده از تخفیف مالیاتی، مقدار زیادی از مالیات کاسته می شود. بنابراین تلاش‌ کنید، در اسرع وقت، مالیات تان را بپردازید.

استخدام حسابدار مالیاتی، برترین راه حل برای کاهش مالیات می باشد؛ چرا که حسابدار مالیاتی، طبق علم حسابداری و حقوق امور مالی شما را محاسبه و ارزیابی می کند و در نتیجه مقدار مالیات شما را می سنجد.

هم چنین به دلیل این که بر مدارک و اسناد مالیاتی مسلط است، می توانند به شما کمک کند؛ مدارکی صحیح به اداره مالیات تحویل دهید. بنابراین تا حد قابل توجهی مالیات شما کاسته می شود.

دیگر ترفند موثر، ثبت استهلاک دارایی مودی می باشد. برخی از ابزار آلات و دستگاه ها در طول زمان مصرف به خاطر استهلاک از ارزش و کیفیت شان کاسته می شود. ثبت استهلاک دارایی های مودی باعث کاهش مالیات می شود؛ چرا که تخفیف های مالیاتی شامل حال او می شود.

همیشه و در هر حالی قوانینی که مربوط به معافیت مالیات می باشد را دنبال کنید؛ چرا که شاید این شرایط شامل حال شما شود و شما مجبور به پرداخت مالیات های سنگین نشوید.

مشاغل معاف از مالیات

مشاغل معاف از مالیات

  • مشاغل فعال فرهنگی:

فرهنگیان مهم ترین شغل در جامعه به حساب می آید؛ چرا که بر سطح سواد و فرهنگ جامعه نقش به خصوصی ایفا می کند. به همین دلیل قانون گذاران برخی از مشاغل فرهنگی همانند جشنواره ها، مسابقه ها و مجتمع هنری را از پرداخت مالیات معاف کرده اند.

  • انتشاراتی ها :

انتشاراتی ها نیز در فرهنگ و رفتار مردم جامعه تاثیر بالایی می گذارند. در این حیطه کتاب های گوناگونی تولید می شود. کتاب، محصولی است، که در دست تمام افراد جامعه از کوچک گرفته تا بزرگ وجود دارد.

به همین سبب امروزه از مشاغلی هم چون طراحی کتاب، ویراستاری، حروف چینی، نشر کتاب و… مالیات نمی گیرند یا این که به آن ها تخفیف های مالیاتی تعلق می گیرد.

 

برای کسب اطلاعات از قیمت نرم افزار سپیدار با ما تماس بگیرید.

انتشاراتی ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top