skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
نرم افزار حسابداری خیریه

نرم افزار حسابداری خیریه

حسابداری موسسات حسابداری جزو مواردی محسوب می شود که علی رغم ضرورت نیاز، نادیده گرفته می شود.

نرم افزار حسابداری خیریه-وبسایت تدبیرگران

همانطور که می دانید موسسات خیریه جزو نهادهایی است که در زمینه یاری و کمک به نیازمندان جامعه فعالیت می کند و به همین خاطر منابع مالی خود را تنها از طریق سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی و همچنین کمک های مردی تامین می کند.

بنابراین مدیریت امور مالی و حسابداری در این نهادها بسیار مهم و ضروری است.

نقش حسابداری در موسسات خیریه جهت شناسایی جریان و روند نقدینگی بسیار مهم قلمداد شده و بسیار پررنگ است.

منابع مالی در نهادهای خیریه از طرق مختلفی تامین می گردد بنابراین برای مدیریت این منابع احتیاج به اصول و قوانین صریح حسابداری داریم و در این راستا وجود نرم افزارهای حسابداری بسیار کمک کننده خواهد بود.

جریان ورودی کمک های مالی در این موسسات توسط نرم افزار حسابداری کنترل و مدیریت شده و تمامی فرآیندها و تراکنش های مالی از جمله دریافت و پرداخت وجوه، ثبت اسناد مالی و ثبت رویدادهای مختلف در کمترین زمان ممکن و با دقت بالایی انجام می گیرد.

در همین راستا نرم افزار حسابداری سپیدار یکی از نرم افزارهای پرکاربرد حسابداری برای امور خیریه می باشد که به این موسسه ها کمک می کند تا در راستای مدیریت امورمالی خود، قادر باشند تا نظارت دقیق و منظمی نیز روی ورودی و خروجی پول ها داشته و بتوانند امورات خیریه را به بهترین شکل ممکن رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است که فروش نرم افزار حسابداری سپیدار در سایت ما با شرایط ویژه نیز دارد که این یک فرصت استثنایی برای موسسات خیریه محسوب می شود.

موسسه خیریه

موسسات خیریه با فعالیت در زمینه مسائل اجتماعی و با هدف تامین معیشت های قشر ضعیف جامعه، یک هدف اجتماعی خاص را دنبال کرده و رفته رفته با بزرگ شدن این سازمان نیازهای بزرگتری همچون درمان و مسکن و… را در گستره فعالیت خود قرار می دهند.

بسیاری از این موسسات به صورت کاملا خصوصی و غیرانتفاعی در مسیر رفع نیازهای مختلف قشر نیازمند برآمده و به طبع دارای بودجه بندی منظم دولتی نیست و بیشتر با کمک های مردمی به رفع امورات خود می پردازد.

بنابراین مدیریت امورمالی در این موسسات خیریه خصوصی بسیار با اهمیت بوده و نیازمند یک سیستم حسابداری جامع و کامل است.

همچنین تمامی منابع مالی موسسات خیریه طبق اصول و قواعد حسابداری موسسه خیریه قابل بهره برداری است و نمی توان برای همه امور و فعالیت ها از این منابع به صورت غیر منظم و برخلاف قوانین استفاده کرد.

زمینه فعالیت موسسه های خیریه

در کشور ایران نهادهای خیریه در زمینه های متفاوتی همچون خدمات اجتماعی، رفاهی، درمانی و آموزشی به قشر نیازمند و آسیب پذیری همچون زنان سرپرست خانه وار، کودکان کار و یا بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت کرده و مسئولیت اجتماعی خود را از طریق هرآنچه در توان و حیطه فعالیت خودشان است انجام می دهند.

البته فعالیت های خیرخواهانه مانند آموزش به نقاط دورافتاده و روستاهای کوچک نیز در حیطه فعالیت های برخی موسسات خیریه می باشد.

همچنین برخی موسسات به فعالیت های مرتبط با منافع عمومی ملت و فعالیت های بشر دوستانه می پردازند.

به صورت کلی امروزه و در نسل جدیدی از موسسات خیریه حیطه فعالیت های این موسسات بسیار گسترده شده و در زمینه های مختلفی ظاهر می شوند، بنابراین لازم است تا دارای یک سیستم حسابداری قدرتمند و بدون نقص باشند.

زمینه فعالیت موسسه های خیریه-وبسایت تدبیگران

منابع تامین امورات مالی موسسات خیریه

محدود بودن منابع مالی یکی از مشکلات و دغدغه های نهادهای خیریه محسوب می شود که در جهت تامین امورات خیریه نقش اساسی دارد.

برخی از با اهمیت ترین موارد تامین منابع مالی در موسسه های خیریه عبارت است از:

سود حاصل از سرمایه گذاری در پروژه های متفاوت مانند سپرده های بانکی و…

کمک های مالی برخی نهادها و سازمان های دولتی و یا مردمی

تشکیل بازارچه های خوداشتغالی وابسته به امورات خیریه

حمایت های مردمی و کمک های مالی افراد خیر

کمک های مالی به دست آمده از طریق وقف و نذورات مردم

حمایت های مالی و غیرمالی هیئت امنا موسسه

و به این ترتیب حسابداری موسسات خیریه به ثبت و مدیریت کلی این منابع مالی کمک کرده و با استفاده از اصول حسابداری می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن به امورات مربوط به خرید و تهیه ملزومات اداری و غیراداری در خیریه رسیدگی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top