skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
بررسی بازار کار حسابداری

بررسی بازار کار حسابداری

بله درست است، حسابداری از جمله شغل هایی می باشد که به کرات ضمن آگهی های استخدامی به چَشم می خورد. به عبارتی جذب اشخاصی که ضمن حسابداری تخصص و تبحر دارند، ثانیه به ثانیه به واسطه ی شرکت ها و نهاد های متنوع در حال افزایش می باشد. جالب است خاطر نشان شویم که؛ قدمت شغل حسابداری به سالیان سال پیش باز می گردد. به عبارتی همچنان هم از قدیم الایام تا به اکنون تحت عنوان شغل معرفی شده است و تا حدودی طرفداران و منتقدان مخصوص به خود را دارد. کلّیه ی نهادها و شرکت ها اعم از کوچک و بزرگ به دنبال شخصی به عنوان یک حسابدار در راستای انجام امور مالی مخصوص به خود هستند. حال ما مایل هستیم در تدبیرگران بازار کار حسابداری را بررسی نماییم. لطفاً با ما تا به پایان این مطلب از خود همراه گردید.

برای حسابدار شدن باید از کجا شروع کنیم!

لااقل مدرک به جهت انتخاب شغل حسابداری، کارشناسی حسابداری می باشد. در راستای ورود به این حیطه شما بایستی در ابتدا تحصیلات مرتبط در رشته حسابداری و یا رشته های مرتبط بدان چون؛ مدیریت، اقتصاد، و… را در اختیار داشته باشید. اسناد و مدارک و داشتن گواهینامه های متنوع نیز می توانند به استخدام شما در کسب و کار حسابداری کمک شایانی نمایند. گذران دوره های آموزشی حسابداری و کار با نرم افزارهای حسابداری هم به شما در راستای ورود به بازار کار حسابداری کمک خواهند کرد. با استناد به فرصت های شغلی رشته های حیطه حسابداری، اشخاص با کمترین مهارت و تجربه نیز امکان استخدام ضمن نهادهای متنوع را خواهند داشت. با این وجود توصیه می کنیم، یکی از مقاطع تحصیلی رشته حسابداری را اتخاذ بنمایید تا سهل تر به واسطه ی شرکت های قانونی و معتبر دعوت به مصاحبه گردید

شاخه های گوناگون مربوط به علم حسابداری

رشته حسابداری شامل شش زیرشاخه متنوع است و هر یک از حسابداران به گونه ای تخصصی در حیطه خاص خویش فعالیت می نمایند. این شش زیرشاخه عبارتند از؛

  • حسابداری مالی؛ این اشخاص ضمن تمامی نهادهای گوناگون قادر به انجام فعالیت هستند.
  • حسابداری مالیاتی؛ حیطه کاری این اشخاص ضمن ادارات دارایی و شرکت های حسابداری خلاصه می شود.
  • حسابداری صنــــعتی؛ در راستای حسابداری امور منوط بر نهادهای تولیدی و صنعتی است.
  • حسابداری بیمه؛ به همان شکل که از نام آن معین است در راستای حسابداری امور منوط بر نهادهای بیمه است.
  • حسابداری بانک؛ منوط بر حسابداری امور مربوط به شعب بانک ها و مؤسسه های مالی و اعتباری است.
  • حسابداری دولتی؛ اشخاص فارغ‌التحصیلان این شاخه در تمامی نهادهای دولتی ضمن شغل حسابداری و یا صاحب حساب توانایی امتداد فعالیت خود را خواهند داشت.

شغل های متناسب با رشته حسابداری

چنانچه که شما نیز در رشته حسابداری حاوی تخصص و تبحر هستید، می توانید در استخدام کسب و کارهایی که متناسب با این شاخه هستند، مبادرت ورزید. در راستای دریافت هر یک از شرایط شغلی ذیل نیازمند وجود مهارت های حسابداری خواهید بود؛

  • حسابدار

موقعیت کاری یک حسابدار حاوی اقسام متنوع مسئول حسابداری، حسابدار و نیز حسابدار عمومی، حسابدار حق‌الزحمه و دستمزد، حسابدار پروژه، حسابدار صنعتی و همچنین حسابدار مالیاتی، حسابدار دولتی، حسابدار بیمه، مدیر حسابداری، تحلیل گر مشاغل، سرپرست حسابداری می باشد.

  • دفتردار

  • حسابرس

  • ممیز مالی

  • کارکن دفتر حسابداری

آیا شغل حسابداری مناسب شما است!

ممکن است که این پرسش برای شما ایجاد شده باشد که خصوصیات و ویژگی های شخصیتی یک حسابدار چگونه بایستی باشد! آیا تمامی اشخاص می توانند این شغل را برای آیندگان خود انتخاب نمایند؟

با استناد به مقدار تخصص و مهارت، مکان تحصیل خود، شرایط زندگی و… خصوصیات و ویژگی های شخصیتی اشخاص در راستای کسب موقعیت های گوناگون کاری، متنوع می گردد. به عبارتی نمی توان با اطمینان شخصیت خاصی را در راستای کسب شغل حسابداری اتخاذ نمود.

با این حال طی تحقیقات و پژوهش های انجام شده با استناد به آزمون شخصیت شناسی، اشخاص با تیپ شخصیتی ناظر همچنین بازپرس در کسب و کار حسابداری نسبت به سایرین می توانند موفق تر و بهتر باشند.

آیا شغل حسابداری مناسب شما است!

برخی از مهم ترین مزایای شغل حسابداری

امنیت کاری در دنیای حسابداری بسیار است. زیرا نهادها و شرکت های بسیاری خواهان یک شخص و یا تیم حسابداری جهت نظم و ترتیب بخشیدن به امورات مالی خویش می باشند‌. نیز از سویی هم بنابر تحقیقات اخیر انجام شده، معین گردیده است که مقدار بازار کار رشته حسابداری در چند سال آتی نسبت به دیگر کسب و کارها رشد چَشم گیری خواهد داشت. ارتقاء در کار حسابداری و کسب موفقیت شغلی در رده های بالاتر یکی از مزایای رشته حسابداری محسوب می شود که منجر به انگیزه بیشتر در اشخاص علاقه مند خواهد شد. شما می توانید با تلاش و کوشش به سمت و سوی مدیر مالی که بالاترین جایگاه در رشته حسابداری می باشد، حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top