skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
استفاده ازهوش مصنوعی در حسابداری چیست؟

استفاده ازهوش مصنوعی در حسابداری چیست؟

استفاده از هوش مصنوعی در تار و پود زندگی بشر در هم تنیده است و با قدرت منحصر به فرد خود جهان را متحول کرده است.  هوش مصنوعی علاوه بر کاربرد در زمینه نرم افزارها و تجهیزات مختلف، در حسابداری و مالی نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.  این مقاله به هوش مصنوعی و کاربرد آن در حسابداری می پردازیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی علم و مهندسی ساخت ماشین‌های هوشمندی است که مقادیر غیرقابل توصیف داده را سریع‌تر از انسان تجزیه و تحلیل می‌کنند.  هوش مصنوعی ترکیبی از علوم مختلف مانند علوم کامپیوتر، ریاضیات، آمار، فیزیولوژی، زبان شناسی و … است که وظیفه شبیه سازی ویژگی های انسان توسط سیستم های کامپیوتری را بر عهده دارد.

هوش مصنوعی در رایانه قادر به تشخیص تصمیماتی است که به ذهن می رسد.  در مقابل هوش مصنوعی، هوش طبیعی داریم که قدرت عقل و منطق در انسان و حیوان است.  هوش مصنوعی زیرمجموعه ای از علوم ماشین و کامپیوتر است که توسط انسان ها ایجاد شده است تا زندگی را برای آنها آسان تر و ساده تر کند.  به عبارت دیگر، هوش مصنوعی علم استفاده و به کارگیری ماشین‌های کامپیوتری برای آسان‌تر کردن وظایف انسان است.

هوش مصنوعی چیست؟ 

کاربرد استفاده از هوش مصنوعی در زندگی انسان

هوش مصنوعی کاربردهای بی نهایتی در زندگی انسان دارد.  هوش مصنوعی در تمام زمینه های زندگی بشر از سیاست، کشاورزی گرفته تا سرگرمی و آموزش استفاده می شود.  در چراغ راهنمایی که شما را پشت چراغ قرمز به سیستم پیام رسانی تلفن همراه خود نگه می دارد.  هوش مصنوعی استفاده شده است.

موتور جستجوی گوگل مهمترین نماد هوش مصنوعی است.  موتور جستجوی گوگل آنقدر هوشمند است که مطابق سلیقه و میل شما به شما پیشنهاد می دهد.  حتی تبلیغات گوگل نیز هوشمندانه کار می کنند و به محض جستجو یا دنبال کردن یک صفحه، تبلیغات مربوط به سایت هایی را که قبلاً در گوگل جستجو کرده اید به شما نشان می دهد.

هوش مصنوعی و کاربرد آن در حسابداری

همانطور که گفته شد، هوش مصنوعی در تمام زمینه های زندگی ما تعبیه شده است و این فرآیند را ساده تر و آسان تر کرده است.  هوش مصنوعی حتی در حسابداری و حسابرسی نیز جایگاه خود را باز کرده است و می توان از آن در ساخت نرم افزار و تجهیزات کاربردی استفاده کرد.

بد نیست بدانید که هوش مصنوعی برای اولین بار در حوزه حسابداری و دیجیتال مارکتینگ وارد عرصه تجارت شد.  استفاده از فناوری اطلاعات و رایانه یا هوش مصنوعی به شدت سیستم های حسابداری را تحت تأثیر قرار داده است و سیستم های حسابداری را قادر می سازد تا داده ها را پردازش کرده و محاسباتی را انجام دهند که برای انسان های هوشمند پیچیده و دشوار است.

هوش مصنوعی و کاربرد آن در حسابداری

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در حسابداری

با معرفی هوش مصنوعی در حوزه حسابداری، این دانش دستخوش تغییر چشمگیری شد.

استفاده از هوش مصنوعی خطاها و خطاهای حسابداری را نزدیک به صفر کاهش می‌دهد، زیرا فناوری‌های هوش مصنوعی بر کد و برنامه‌نویسی تکیه می‌کنند که به قدری دقیق و کوچک هستند که احتمال ناچیز بودن خطاها وجود دارد.

سرعت توسعه هوش مصنوعی آنقدر بالاست که نمی تواند با انسان رقابت کند و قادر به انجام کارهایی و پردازش داده هایی است که انسان قادر به انجام آن نیست.

سرعت محاسبات ماشین هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند بسیار بالا است.  سیستم‌های هوش مصنوعی داده‌ها را با سرعت رعد و برق پردازش می‌کنند که انجام این کار برای انسان دشوار و زمان‌بر است.

بهترین قیمت نرم افزار سپیدار را از تدبیرگران بخواهید.

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر علم حسابداری در آینده چیست؟

استفاده از هوش مصنوعی در سال های آینده به قدری گسترده خواهد شد که می توان از آن در شرکت های کوچک استفاده کرد.  در آینده ای نه چندان دور، از هوش مصنوعی برای انجام کارهای کوچک و تکراری که نیاز به دقت بالایی دارند استفاده خواهد شد.

با انجام این کار و استفاده از هوش مصنوعی، حسابداران با پرهیز از کارهای تکراری می توانند در زمینه کاری خود پیشرفت و رشد کنند.

تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بر علم حسابداری در آینده چیست؟

سخن نهایی

استفاده از هوش مصنوعی می تواند برای یادآوری و اجرای سیاست های هزینه شرکت استفاده شود.  با در نظر گرفتن این موضوع، با استفاده از هوش مصنوعی در حسابداری، حسابداران از دریافت ها، تاریخ و شماره مالیات بر ارزش افزوده راحت می شوند و در عوض زمان بیشتری برای خدمات رسانی به مشتریان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top