skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
مالیات درگاه های بانکی

مالیات درگاه های بانکی

شما در کسب و کاری که هستید و دارید درآمدزایی می‌ کنید از دستگاه کارت خوان یا دستگاه پوز و یا هم چنین درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می کنید و حتماً می دانید که درگاه ‌های کارت ها یا دستگاه های پوز و همچنین درگاه های پرداخت اینترنتی دارای مالیات می‌ باشند. ما قصد داریم در این مقاله درباره مالیات درگاه های بانکی اطلاعات بسیار مفیدی را با توجه به سوالات پرتکرار شما کاربران عزیز در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید تا پاسخ سوال هایتان را پیدا کنید.

فروش و پشتیبانی سپیدار سیستم را از ما بخواهید.

مالیات درگاه های بانکی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که مالیات دستگاه کارت خوان سال ۱۴۰۰ چقدر است و همچنین چطور می توان محاسبه کرد که مالیات برای یک شخص چقدر آمده است؟ با توجه به پر تکرار بودن این سوالات ما قصد داریم در این بخش درباره این سوالات اطلاعاتی را به شما عزیزان قرار دهیم.

درگاه های اینترنتی یکی از روش های پرداخت وجه در خرید های آنلاین محسوب می شوند که دارای مالیات می باشد همچنین باید بدانید که این درگاه های اینترنتی هر کدام از آن ها به یک حساب بانکی مستقلی وصل هستند تا مالیات بر آن اعمال شود پس اصولا برای این درگاه‌ها یک پرونده مالیاتی تشکیل می شود. اگر شما دارای درگاه اینترنتی هستید اما پرونده مالیاتی ندارید باید بدانید که درگاهتان قطع خواهد شد.

همان طور که از سال ۱۳۹۸ مطلع شدید قانونی که بر اساس بانک مرکزی تصویب شده است که هر کدام از کارت خوان ها با توجه به تراکنش های شان مالیات های متفاوتی دارند زیرا کارتخوان هر فرد فقط منحصر به آن فرد است اما شاید شما بگویید که کسانی از دستگاه کارتخوان استفاده می ‌کنند اما تاییدیه بانک مرکزی را ندارند سرانجامشان شود چه می شود باید بگویم که محکوم به مجازات تایید پذیری می ‌شوند که اگر آن ها را قبول نکنند حکمشان حبس است.

مالیات درگاه های بانکی چیست؟

مالیات درگاه های بانکی چقدر است؟

امروزه با افزایش بیماری کرونا در کشور ما دیگر کمتر کسی پیدا می شود از پول نقد استفاده کند؛ اصولاً تمامی فروش ها به پرداخت الکترونیک یا دستگاه ‌های کارتخوان متصل است. برای انجام این تراکنش ها بدون دخالت پول نقد انجام می شود هر فرد فروشنده که دارای دستگاه پوز و کارت خوان است با توجه به ماده ۱۱ قانون پرونده تشکیل و در نوشته می شود که تمامی تراکنش‌های آن دستگاه در آن پرونده نوشته می شود اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم که مالیات دستگاه کارت خوان ۱۴۰۰ چقدر است باید بگویم که میزان های تراکنش ها و فروش های تشکیل شده با دستگاه کارتخوان آن بستگی دارد.

مالیات درگاه بانکی دستگاه کارتخوان

نمی دانم که می دانید یا نه که هر دستگاه کارتخوان دارای یک کد یکتا می باشد در واقع این کد یکتا، شناسه ای است که می ‌تواند تمام شناسه های تراکنش را مورد بررسی قرار بدهد. سازمان مالیات از روی این کد یکتا می تواند تمامی تراکنش‌های که شما از دستگاه کارتخوانتان استفاده می کنید را بررسی کند و همچنین تمامی تراکنش ها به بانک مرکزی ارسال می شود.

تمامی کسانی که دارای دستگاه کارت خوان هستند باید اطلاعات خودشان را به سازمان مالیات ارائه دهند زیرا بانک مرکزی وظیفه دارد اطلاعات کسانی که دستگاه کارتخوان دارند به سازمان مالیاتی ارائه دهد در غیر این صورت محکوم به ۶ ماه حبس می شوند. بر اساس قانونی که تازگی ها تصویب شده است با دریافت کد اقتصادی هر فرد مالیات پرونده خودش را به صورت مجزا می دهد زمانی که که به هر فرد شناسه یکتا داده شد تراکنش هایی که از طریق دستگاه کارت خوان به حساب بانکی منتقل می شود جز مالیات محسوب می شود زیرا بانک مرکزی وظیفه دارد در چارچوب قانون این اطلاعات را سر و سامان دهد.

اگر بخواهبم به این موضوع از نظر قانونی نگاه کنیم باید بگوییم که که به منظور رسمیت بخشیدن به فعالیت اقتصادی خود وظیفه داریم امور مالیاتی خودمان را انجام دهیم. زمانی که شخصی نسبت و انجام این امور اقدامی نکند بازرسان و کارشناسان سازمان با استفاده از مدارکات موجود اقدامات لازم را انجام می ‌دهند. بهتر است شما قبل از اینکه جریمه شوید تکالیف خودتان انجام دهید. سازمان مالیات بسیار گسترده تر از این ها است که شما بخواهید پا پس بکشید زیرا در هر کجا که باشید سازمان مالیات به سراغ شما می آید.

مالیات درگاه بانکی دستگاه کارتخوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top