skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
عوامل مؤثر نقش حسابدار بر پایداری شركت‌ ها  

عوامل مؤثر نقش حسابدار بر پایداری شركت‌ ها  

عوامل مؤثر نقش حسابدار بر پایداری شركت‌ ها

زمانی که اطلاعات مالی متولد می شوند، نیاز به حضور یک الی چند حسابدار در مجموعه خواهد بود. در تمامی شرکت ها دستگاه نامرئی وجود دارد که در هر دقیقه اعداد زیادی را تولید و در سطح شرکت پخش می کند. هر کجا از شرکت را که نگاه کنید، اعداد زیادی روی هم می غلتند. تنها فردی که می تواند این اعداد را جمع آوری کند و در محفظه های مخصوصی نگهداری کند، حسابدار است. با توجه به تشبیه فوق حاکی امکان ندارد شرکتی موفق شود، اما حسابدار نداشته باشد. در این مقاله عوامل موثر نقش حسابدار بر پایداری شرکت ها را بیان می کنیم.

برای اطلاع از قیمت نرم افزار سپیدار  با ما باشید.

عوامل مؤثر نقش حسابدار بر پایداری شركت‌ ها-وب سایت تدبیرگران

تاثیر حسابدار بر ثبات شرکت

دور های مالی یکی پس از دیگری طی می شوند، هزینه های زیادی تحمل شده و مطابق آن درآمد زیادی نیز محقق شده است. در یک شرکت افراد وظایف مختلفی دارند، تمرکز مدیر بر فعالیت های اصلی شرکت می باشد. کارمند ها هر کدام وظیفه ی خود را انجام می دهند، هیچ کس اهمیتی به امور مالی نمی دهد. تنها توجه افراد به امور مالی هنگامی است که خواهان حقوقشان را دریافت می کنند. اگر در زمان پرداخت حقوق شرکت اعتباری جهت تامین هزینه ی حقوق و دستمزد کارکنان را نداشته باشد، نا به سامانی زیادی در شرکت ایجاد می شود. حسابدار با محافظه کارانه ای که دارد، تمامی فعالیت های مالی را زیر نظر دارد و مانع از ایجاد چنین شرایطی خواهد شد.

تاثیر حسابدار بر ثبات شرکت-وب سایت تدبیرگران

کنترل سود و یا زیان شرکت توسط حسابدار

بی گدار به آب زدن اولین نتیجه ای که دارد، شکست و تزلزل مجموعه می باشد. قطعا شرکت نمی تواند دست به هر اقدامی بزند، چرا که نتیجه ی اقدامات تعیین کننده ی موفقیت و ورشکستگی خواهد بود. حسابدار وظیفه دارد با برآورد هزینه ها مانع از ریسک بیش از حد مدیران شرکت شود. این گزارش مالی که تنها تخمینی از هزینه های مربوط به یک فعالیت می باشد، مشخص می کند، که آیا انجام آن برای شرکت سود آور بوده و یا زیان بار خواهد بود. حسابدار دیدگاه محافظه کارانه دارد و مدیر دارای دیدگاه خوش بینانه است. تقابل این دو ویژگی باعث شده تا از متضرر شدن شرکت جلوگیری شود.

کنترل سود و یا زیان شرکت توسط حسابدار-وب سایت تدبیرگران

ردیابی هزینه ها و درآمد ها

گاهی اوقات با درآمد معوق در شرکت مواجه خواهیم بود. هم چنین ممکن است، اسناد پرداختنی هم چون سفته و چک با دلایل مختلف به بانک ارائه نشده باشد. از این رو با یک صورت مغایرت بین موجودی حساب شرکت دردفاتر و بانک مواجه می شویم که نیازمند تحلیل و بررسی است. بدون وجود یک حسابدار که اطلاعات مالی را ثبت می کند، نمی توان اطلاعات مغایر را با همدیگر تطبیق داد. حسابدار در تاریخ های مربوطه هزینه ها و تمامی فعالیت ها را در دفتر روزنامه ثبت می کند و به واسطه ی این عملیات علاوه بر برطرف کردت صورت مغایرت می توان هزینه ها و درآمد ها را ردیابی کرد.

سپیدار سیستم یک برنامه حسابداری بسیار با دقت و کاربری ساده می باشد.

اخذ تصمیمات مهم با استفاده از گزارشگری مالی

زمانی که مدیران خواهان اخذ تصمیمات مهم و اساسی هستند، نیازمند یک سری اطلاعات مفید و کاربردی هم چون موجودی اعتبار نزد بانک ها، میزان سرمایه و میزان بدهی شرکت هستند.  در پایان دوره های مالی حسابدار موظف است صورت های مالی هم چون؛ صورت جریان وجوه نقد، ترازنامه، صورت سود و زیان جامع و ترازنامه را تهیه کنند. گزارشگری مالی به واسطه ی این صورت ها انجام می شود. بدون وجود حسابدار هیچ کس نمی تواند گزارشگری مالی را به صورت دقیق و حرفه ای انجام دهد. اطلاعات مندرج در صورت های مالی به حدی ارزشمند هستند، که میزان مالیات پرداختی و هم چنین میزان دریافت های انتقالی از دولت بر اساس این اطلاعات تعیین خواهد شد.

کلام پایانی

در این مقاله تنها تعداد محدودی از عوامل مؤثر نقش حسابدار بر پایداری شركت‌ ها بیان شد. حضور یک حسابدار و هم چنین فعالیت هایی که در شرکت انجام می دهد، تاثیر بسیار زیادی بر حال و آینده شرکت می گذارد. همیشه هم خوانی و تعادل دخل و خرج یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در حفظ و ثبات واحد اقتصادی داشته است. کنترل دخل و خرج، نظم بخشی به اطلاعات مالی و هم چنین گزارش گری مالی از جمله مهم ترین فعالیت هایی است که حسابدار در طی فعالیت های خود انجام می دهد. شرکتی که فاقد حسابدار باشد در آینده ای زود شاهد بحران در فعالیت های مالی شده و به سرعت فرو پاشیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top