skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
چگونه حسابدار شویم؟

چگونه حسابدار شویم؟

چگونه حسابدار شویم؟

رسیدگی به امور مالی کار هر کسی نیست و باید افراد ماهر را برای نظم بخشیدن به اطلاعات مالی انتخاب کرد، وجود حسابدار در واحد های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که حجم زیادی از اعداد و ارقام هر روز در یک شرکت در حال تولد است، انباشت آن ها جز سردرگمی و ابهام چیزی به دنبال نخواهد داشت. حسابداران با دسته بندی تمامی اطلاعات مالی به مجموعه کمک می کنند تا نتیجه ی فعالیت های خود در یک دوره مالی را ببینند. تصمیم گیری های مهم در گرو اطلاعات دقیق مالی است که حسابدار در اختیار مدیر قرار می دهد.

خرید نرم افزار سپیدار سیستم و پشتیبانی 24 ساعته با  وب سایت تدبیرگران

یکی از مشاغلی که در تمامی شرایط به آن احتیاج است و از بازار کار نسبتا خوبی برخوردار می باشد، حسابداری است. اگر این حرفه برای شما جذاب است و در جست و جوی راهی برای حسابدار شدن هستید، این مقاله را دنبال کرده و از راز چگونه حسابدار شویم، پرده بردارید.

چگونه حسابدار شویم؟-وب سایت تدبیرگران

تحصیل در رشته حسابداری

حسابداری جزو علوم انسانی بوده و مانند تمامی حرفه ها برای یادگیری آن نیازمند تحصیلات و کسب دانش مربوطه از مراکز معتبر می باشد. در حال حاضر دانشکده ها و هم چنین موسسات آموزسی مختلفی در حال ارائه و آموزش حسابداری هستند. حسابداری تنها قرار گرفتن پشت کانتر فروش نیست که وظیفه ی آن دریافت وجه از مراجعه کنندگان می باشد. این علم از یک سری قوانین و دستور العمل ها تشکیل شده است که حین مواجه با اعداد و ارقام با بکار بردن آن ها می توان به اطلاعات مالی نظم بخشید و گزارشگری های مربوطه را انجام داد. موسسات آموزشی معتبر که دارای اساتید ماهری هستند، بهترین گزینه برای فراگیری علم حسابداری می باشند.

اگر بخواهیم تحصیل در دانشگاه و مراجعه به آموزشگاه را مقایسه کنیم، قطعا گزینه دوم بهتر و موثر تر است و چرا که  در مدت زمانی کمی حسابداری آموزش داده می شود. با وجود موسسات آموزشی،  برای تحصیل در این حوزه نیاز به شرکت در کنکور و آزمون ورودی دانشگاه نیست و به راحتی می توان راهی کلاس درس شد. در تحصیلات آکادمیک شرح و بسط زیادی به مباحث داده می شود، که ممکن است در بازار کار هیچ فایده ای نداشته باشد. به عنوان مثال در رشته ی حسابداری مجبور با پاس کردن واحد های زیادی از دروس آمار و ریاضی هستید که دارای مفاهیم بسیار سختی می باشند. قطعا انتگرال هیچ وقت نیاز یک حسابدار نبوده است، اما در دانشگاه باید فراگرفته شود. ولی در موسسات آموزشی تمامی شرایط سخت کنار گذاشته شده و تنها مفاهیم اصلی و نیاز بازار کار به متقاضیان آموزش داده می شود. در پاسخ به سوال چگونه حسابدار شویم، اولین حرکت انتخاب یک موسسه معتبر است.

تحصیل در رشته حسابداری-وب سایت تدبیرگران

اقدامات لازم در جهت حسابدار شدن

قطعا فراگیری علم حساب و کتاب به تنهایی شما را به یک حسابدار قهار تبدیل نمی کند. چرا که در مرحله ی آموزش تنها اطلاعات و آموزش ها راهی مغزتان شده است. برای تبدیل شدن به یک حسابدار باید در مدت زمان مشخصی به عنوان کارآموز در مرکزی مشغول به فعالیت شوید. نرم افزار های حسابداری را فرا گرفته و تسلط کامل بر آن ها داشته باشید. تنها به اطلاعات موجود در ذهنتان بسنده نکرده و هم چنان اطلاعات خود را به روز کرده و از آموزش دست نکشید.

نرم افزار های حسابداری کلید موفقیت در این حرفه هستند، چرا که مهم ترین ابزار یک حسابدار به شمار می آید. حسابداری که قادر به پردازش اطلاعات مالی در قالب نرم افزار نیست، نه تنها نمی تواند راهی بازار کار شود، بلکه حسابدار بودن خود را نیز زیر سوال خواهد برد. تمامی اطلاعات مالی و گزارشگری ها به واسطه ی نرم افزار سر و سامان می گیرند، از این رو اقدام به یادگیری نرم افزار های مختلف پس از آموزش حسابداری از جمله مهم ترین آیتم های موجود در این راه است.

اقدامات لازم در جهت حسابدار شدن-وب سایت تدبیرگران

کلام پایانی 

زمانی که حسابداری را نه تنها به چشم یک حرفه و شغل، بلکه به عنوان یکی از علاقه مندی های خود نگاه کنید، به سرعت مفاهیم حسابداری را فراگرفته و قادر به انجام فعالیت های مربوط به آن می باشید. چگونه حسابدار شویم، اولین سوالی است که از خود می رسید، اما شروع راه جذاب و البته پر پیچ و خمی است که در انتها شما را به شکارچی اعداد و ارقام تبدیل می کند. آموزش حسابداری به شیوه صحیح، کارآموزی و یادگیری نرم افزار های حسابداری، مثلثی را می سازند که پاسخ به سوال چگونه حسابدار شویم می باشد.

سپیدار سیستم را از ما بخواهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top