skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
نکات مهم هنگام استخدام حسابدار

نکات مهم هنگام استخدام حسابدار

 

یکی از مهم ترین افراد و کارمندان در هر کسب و کاری حسابدار آن است. همانطور که یک پزشک به سلامت افراد و جامعه کمک می کند، وجود یک حسابدار کاربلد و زبده در شرکت، کارخانه، فروشگاه یا هر کاری که فکرش را بکنید بسیار ضروری است. در این مقاله به نکات مهم هنگام استخدام حسابدار پرداخته می شود. با ما همراه باشید!

جهت خرید آنلاین نرم افزار سپیدار سیستم لطف کلیک کنید.

چرا به استخدام حسابدار نیاز داریم؟!

تقریبا هر کاری برای آنکه با دقت لازم و کیفیت عالی انجام شود نیازمند حسابداری و حسابرسی دقیق است. خب، چه کسی بهتر از یک حسابدار که بتواند این کار ها را برایمان انحام دهد؟! قطعا اگر خودتان بخواهید حساب و کتاب ها را بررسی کنید، نهایتا سرگیجه می گیرید و برایتان بسیار خسته کننده خواهد بود. اما اگر یک فرد مجرب و با تجربه کنارتان باشد به راحتی از پس حساب های خود بر می آیید و سرعت انجام پروژه هایتان چند برابر خواهد شد! پس یکی از نکات مهم هنگام استخدام حسابدار، درک اهمیت حضور یک حسابدار مطمئن در کنار شما است.

چرا به استخدام حسابدار نیاز داریم؟!-وبسایت حسابداری تدبیرگران

چند نکته هنگام استخدام حسابدار

با ما همراه باشید تا با چند نکته هنگام استخدام حسابدار به شما کمک کنم تا حسابدار مناسب شرکت یا فروشگاه خود را پیدا کنید.

۱. استخدام حسابداری که با حرفه و شغل شما آشنایی کامل داشته باشد

یکی از نکات مهم هنگام استخدام حسابدار این است که حسابدار شما کاملا با کار شما آشنا باشد و بداند در چه حوزه ای قرار است فعالیت کند. اگر فرضا بخواهید برای یک فروشگاه لوازم برقی حسابدار استخدام کنید، حسابدار شما باید به اصول خرید و فروش، بازاریابی، اقتصاد و علومی از این دست مسلط باشد. تا بتواند در مواقع ضروری راهنمایی ها و مشاوره های لازم را ارائه کند. هرچقدر که حسابدار با کار شما آشنا تر باشد، کیفیت کار و نهایتا حسابرسی های آخر ماه بهتر خواهد بود. چرا که حسابدار کاملا می داند چگونه باید کار خود را ادامه دهد و چگونه کارفرما را به اهداف خود برساند. بنابراین اگر در شرکت، دفتر، کارخانه و به طور کلی کسب و کار خود از حسابدار هایی استفاده کنید که تجربه و سابقه ی کاری مشابهی در زمینه ی کای شما داشته باشند.

۲. کمک گرفتن از دوستان، آشنایان و شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از نکات مهم هنگام استخدام حسابدار کمک گرفتن از کسانی است که در این زمینه تجربه دارند. مثلا اگر در بین اطرافیان شما کسی هست که در زمینه ی استخدام حسابدار می تواند کمک تان کند یا خودش حسابدار دارد، حتما از تجربیات آن ها استفاده کنید. می توانید به دفاتر، شرکت ها یا به طور کلی محل کارشان بروید و از نزدیک شاهد چگونگی کار و فعالیت حسابدار هایشان باشید. با این وصف به راحتی می توانید علاوه بر آشنا شدن با نحوه ی کار حسابداران، نکات مهم هنگام استخدام حسابدار را نیز بشناسید و برای خودتان انجام دهید!

نکات مهم هنگام استخدام حسابدار -وبسایت حسابداری تدبیرگران

 

۳. توجه به کارایی و مهارت حسابدار

بدون شک هیچ عاملی به اندازه ی مهارت و کاربلد بودن در استخدام یک حسابدار موثر نیست. اگر به عنوان یک کارفرما بخواهید برای کارتان حسابدار داشته باشید، اول از همه باید بر کارایی حسابدار تاکید کنید. باید کسی را استخدام کنید که کاملا با کد های مالیاتی و قانون مالیات آشنا باشد.‌ حسابدار شما باید بتواند با مطرح کردن پیشنهاد های منطقی و حساب شده از هزینه های شما بکاهد و در هزینه ها صرفه جویی کند!

 

۴. توجه به ارائه ی خدمات حسابداری

اگر بخواهید بدانید که دقیقا حساب رسی های شما چگونه انجام می شود در ابتدا باید از حسابدار این مساله را جویا شوید. برای مثال از حسابدار خود درخواست کنید که اظهار نامه مالیاتی، حسابرسی و پاسخگویی به حساب ها را انجام دهد. علاوه بر این موارد می توانید از حسابدار خود درخواست کنید تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از بررسی حساب ها در اختیارتان قرار دهد. به این ترتیب کاملا متوجه دخل و خرج سالانه، بررسی هزینه ها و حساب های خود خواهید بود. بنابراین، یکی از نکات مهم هنگام استخدام حسابدار، درخواست ارائه ی خدمات بیشتر و دقیق تر از حسابدار تان است.

نکات مهم هنگام استخدام حسابدار -وبسایت حسابداری تدبیرگران

۵. یادگیری کار کردن با نرم افزار حسابداری

نحوه ی استفاده از نرم افزار های حسابداری ، از مهم ترین کار هایی است که یک کارفرما اگر بلد باشد به راحتی می تواند از تمامی امور کسب و کار خود مطلع شود‌. همچنین کار کردن با این نرم افزار ها باعث می شود که بتوانید برخی از حساب رسی های خود را بدون نیاز به حسابدار انجام دهید. حتی این نرم افزار ها به شما کمک می کند تا راحت تر با حسابدار خود همکاری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top