skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
مفاصا حساب چیست

مفاصا حساب چیست

آیا شما درباره مفاصا حساب اطلاعاتی دارید؟ به طور کلی مفاصا حساب چیست؟ قصد داریم در این پست به مطالب بسیار کاربردی مفاصا حساب بپردازیم، پس با ما همراه باشید تا بتوانید از مطالب مفیدی که قرار است درج کنیم بهره ببرید. یکی از اشتباهاتی که بیشتر مردم به آن مرتکب می شوند این است که مفاصا حساب مالیاتی و ملک و تامین اجتماعی و خودرو را با مفاصا حساب اشتباه می گیرند.

مفاصا حساب در واقع به معنای تسویه حساب می باشد در قرارداد ها موارد حقوقی که برگه گفته می‌ شود که تاریخ مقرر باید حساب تسویه شود اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم می توانیم بگوییم که هنگامی که قراردادی به اتمام می رسد باید تسویه حساب صورت بگیرد. اکنون مفاصا حساب برگه ای است که تسویه حساب کسی تحویل داده می شود که درآمد هزینه با او بوده است اکنون شاید برای شما سوال پیش بیاید که معنای صحیح مفاصا حساب چیست؛ اگر بخواهیم به انگلیسی مفاصا حساب را بیان کنیم باید بگوییم که به account settling می باشد که معنی تسویه کردن حساب است. شما در شرایطی می توانید این اصطلاح استفاده کنید که دو طرف افراد بر اساس قرارداد امور مقررات را انجام داده باشند.

بهترین وب سایت خرید نرم افزار سپیدار سیستم

انواع مفاصا حساب چیست؟

در لغت نامه دهخدا مفاصه حساب را به این معنی کردند که سندی که در تاریخ معین پس از رسیدگی حساب درآمد و هزینه بر عهده او بوده است می شود و پس از دریافت آن به نام ‌های جزو گذشت به حساب نخواهد آمد. به زبان ساده می توان با تسویه حساب بر اساس قرارداد مفاصا حساب می گویند مفاصا حساب فراوانی دارد برای شفاف سازی حساب های، ملی و بیمه ‌ای صورت می ‌گیرد که باید در تاریخ مقرر صورت می‌ گیرد.

مفاصا حساب دارای انواع مختلفی می باشد که شامل: مفاصا حساب ساختمان، مفاصا حساب بیمه، مفاصا حساب نقل انتقال سهام، مفاصا حساب مالیاتی و مفاصا حساب خودرو می باشد. در واقع مفاصا حساب بیمه به معنی تسویه حساب کردن با سازمان بیمه تامین اجتماعی می باشد این فرایند نامه تسویه حساب بیمه ارائه می ‌شود و فاکتور های مالی و گزارش های ذکر شده است نشان دهد که پیمانکار جهت تسویه حساب می رسد.

همچنین مفاصا حساب مالیاتی به معنی دریافت برگه تسویه بدهی مالیاتی پس از پراید کمتر است و سود زیاد می باشد سپس از پی آر سی مالیات دریافت می کنند در واقع لباس هزار مالیاتی پس از تایید مالیاتی صادر می‌ شود مراحل دریافت مفاصا حساب مالیاتی ابتدا باید بدهی تان حذف کنید و گواهی پرداخت به اداره مالیات تحویل بدهید سپس باید برای دریافت واهی باسا حساب مالیاتی درخواست بدهید، سپس به صورت کتبی به اداره مالیات تحویل می دهد زمانی که اداره مالیات به شما میزان بدهی طرح مشخص کرد شما 5 روز کاری فرصت دارید که به خودتان تا تسویه کنید.

به ازای تمام رهن، اجاره و خریدی که در کشور ایران صورت می‌ گیرد موظف به  پرداخت مالیات هستند تا زمانی که مالیات را بررسی و استعلام می ‌گیرند و سپس آن را پرداخت می ‌کنند، می ‌توانند ومفاصا حساب مالیاتی خود را تحویل بگیرد برای دریافت مقاله حساب ملک به مدارک مورد نیاز این است که شامل: فتوکپی سند مالکیت، نامه دفترخانه، دفترخانه صورت مجلس ،تفکیکی، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی خریدار، کپی شناسنامه و کارت ملی با فروشنده، آدرس دقیق ملک مورد استعلام به همراه کد پستی، نامه دارای کد رهگیری و تقسیم نامه درصد ملک مشاعی می باشد.

انواع مفاصا حساب چیست؟

مفاصا حساب پیمانکاری چیست؟

تا اینجای مقاله متوجه شدید که معنی مقایسه حساب چیست و انواع آن چه معنی دارد اکنون قصد داریم درباره مفاصا حساب در بخش پیمانکاری مطالبی را در اختیارتان بگذاریم. برای اینکه بهتر متوجه شوید اکنون تعهد پیمان کاری را برایتان به اشتراک می گذاریم، قرارداد های پیمانکاری بین پیمانکار و کارفرما صحبت ‌هایی در صورت قانون کار و تامین اجتماعی نوشته می ‌شود در این زمان بین کارفرما و کارگران تعهداتی داده می شود.

پیمانکار موظف است حقوق کارفرما را به موقع پرداخت کند نفس از پیمانکار بی معنی است به طور ساده به شما می ‌گویم، رد کردن لیست بیمه کارگران شاغل تحت نظر پیمانکار در مقابل سازمان بیمه تامین اجتماعی می باشد، بیمه قرارداد هایی که در این شرایط طرح ‌های عمرانی نیستند ۱۵ درصد است. البته باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که بخشی تحت عنوان بیمه بیکاری متعلقه که 9.1% حق بیمه می باشد در مراحل صادر شدن مفاصا حساب پیمانکاری باید محاسبه شود.

مفاصا حساب پیمانکاری چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top