skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
درس هایی از حسابداری که در دانشگاه یاد نمی دهند

درس هایی از حسابداری که در دانشگاه یاد نمی دهند

درس هایی از حسابداری که جایی نیست ! دانشگاه در توسعه مهارت ها در کنار لذت بردن از کسب تجربیات جدید و مهمی است که آینده ما را تحت تاثیر خود قرار می دهد و یافتن دوستانی که شاید در آینده به شریک کاری و یا حتی شریک زندگی ما  مبدل می شوند، رسالت مهمی را بر دوش دارد.

درس هایی از حسابداری

خرید نرم افزار حسابداری به صورت آنلاین از وب سایت رسمی

درس هایی از حسابداری که در دانشگاه یاد نمی دهند!-وبسایت تدبیرگران حسابداری

خودشناسی، کسب مهارت ها و شناخت علاقه مندی ها در هویت آینده هر فرد نقش به سزایی دارد.

برای وارد شدن به امور حسابداری و خواندن رشته حسابداری قدری جاه طلبی در کنار تلاش و پشتکار فراوان ضروری است.

فرا گرفتن مفاهیم حسابداری مانند بدهی ها، هزینه ها، دارایی ها، ارزش سهام و درآمدها برای هرکس که تازه به جمع دانشجویان رشته حسابداری وارد شده، امری ضروری می باشد که افق های تازه ای از پول و امور مالی را برای آن فرد باز می کند.

در دانشگاه این مفاهیم جزو موارد کلی حسابداری به شمار می آید که هر دانشجویی باید آن ها را بیاموزد اما از تجربه عملی و مواجه شدن این مفاهیم با دنیای واقعی خبری نیست.

اساتید مجرب دانشگاه مباحث مختلف و جذابی را درباره اصول حسابرسی، مخارج و هزینه ها بیان می کنند در حالی که نیمی از دانشجویان هنوز در خانه پدری زندگی می کنند و مصرف کننده محسوب می شوند.

آن ها هرگز با هزینه های روزمره مواجه نشده اند و هیچگاه به صورت عملی از اصول حسابداری استفاده نکرده اند.

اگر قصد دارید پس از گذراندن مراحل آکادمیک و دانشگاهی وارد بازار کار شوید و از طریق امور حسابداری، کسب درآمد داشته باشید، نمی توانید به صورت نظری و از روی کتاب همه چیز حسابداری را درک کنید و فرا بگیرید.

در این مقاله قصد داریم درس هایی که در دانشگاه در مورد حسابداری به آن ها  نمی پردازند به طور مفصل صحبت کنیم.

کسب تجربه بزرگترین و مهم ترین عامل در شغل حسابداری به شمار می رود.

تا زمانی که دست به کار نشوید و به بازار کار ورود پیدا نکنید و در نتیجه از این طریق تجربه کسب نکنید، قادر نخواهید بود به ریزه کاری ها و ظرافت های امور حسابداری واقف شوید.

در آموزش های آکادمیک دبیرستان و دانشگاه، فراگیران این رشته با موارد زیادی از حساب و هندسه روبرو می شوند اما درمورد سرمایه گذاری و مالیات چطور؟

 

تحقیقاتی در سال 2018 با موضوع توانایی مالی توسط بنیاد فینرا در آمریکا انجام شد که در آن توسط آزمونی در مورد مفاهیم مالی معلوم شد که فقط 17 درصد از شرکت کنندگان که بین سنین 18 تا 34 بودند از سواد مالی در حد ابتدایی بهره مند هستند!

برای آنکه بتوانیم از پس مخارج زندگی بربیاییم و به سلامت از مسیر سخت و پر پیچ و خم زندگی عبور کنیم باید حداقل سواد مالی را دارا باشیم و فاجعه بزرگی که در حال رخ دادن است اینست که اکثر فارغ التحصیلان دانشکده ها، حتی دانشجویانی که دوره های حسابداری را نیز پشت سر گذاشته اند، مهارت کافی در حل مسائل مالی و حسابرسی ندارند!!

درس هایی از حسابداری که در دانشگاه آن را نمی آموزیم

رشته حسابداری در عین کاربردی بودن بسیار پیچیده و گسترده است و با وجود اساتید فوق العاده با تجربه ای که در دانشگاه های سراسر کشور تدریس می کنند و همچنین دانشجویانی که استعداد آن ها نهفته و ثابت شده است، تنها با یادگیری آکادمیک و اموزش دانشگاهی نمی توان بر مسائل آن به طور کامل واقف شد.

5 درسی که فقط با تجربه می توان آن ها را فراگرفت به صورت کاملا رایگان در این مطلب در اختیار شما قرار می گیرد .

درس هایی از حسابداری که در دانشگاه آن را نمی آموزیم-وبسایت حسابداری تدبیرگران

درس اول :

نیاز اولیه حسابداری ارتباط است

شاید این مطلب را جایی خوانده باشید یا شنیده باشید که می گویند حسابدار برون گرا کیست؟ او کسی است که وقتی با شما صحبت می کند، به جای اینکه به کفش های خودش نگاه کند به کفش های شما خیره می شود!

با اینکه اکثر حسابداران در یک دفتر شخصی و یا در تنهایی بهتر می توانند کار کنند آن هم به علت اینکه حسابداری نیاز به تمرکز و دقت زیادی دارد اما داشتن رابطه با سایر همکاران و اشخاص مرتبط می تواند بسیار کمک کننده باشد.

درس دوم:

بیشتر مشتریان در سراسر دنیا تمایلی به پرداخت بدهی خود ندارند مگر اینکه مجبور به پرداخت شوند و این کار با پیگیری یک حسابدار کار بلد میسر می شود.

درس سوم :

درآمد غیر فعال یک راه نوین در کسب درآمد به شمار می رود که در آن از طریق نرم افزار های جدید مثل انواع نرم افزار های حسابداری، نرم افزار سپیدار خودکارسازی و اتوماسیون درآمد انجام می شود.

درس چهارم:

ترازگیری فقط مخصوص دفاتر حسابداری نیست و برای موفقیت باید کار و زندگی روزمره را باهم تراز کرد.

درس پنجم :

یک حسابدار موفق، یک حسابدار پیگیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top