skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
حسابداری دولتی چیست

حسابداری دولتی چیست

حسابداری دولتی چیست؟ از آن دسته مشاغلی می‌باشد که هر شرکتی به آن نیاز دارد. حساب‌ها و دفاتر، بودجه، پورسانت‌ها و مالیات‌ها و سایر مسائل مهم مربوط به حسابداری است. در این مقاله به بررسی رشته حسابداری دولتی می‌پردازیم و خواهیم دید که چگونه در اقتصاد و سازمان‌ها جایگاهی را به خود اختصاص داده است.

حسابداری دولتی بخش مهمی از شرکت‌ها در برنامه ریزی بودجه و اظهارنامه مالیاتی است و هر شرکت حداقل به یک حسابدار دولتی نیاز دارد. هدف اصلی از اجرای این فرایندها برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد کنترل بودجه است. برای خرید برنامه حسابداری سپیدار کلیک کنید.

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی مجموعه‌ای از وظایف است که اسناد مالی ارائه شده توسط حسابدار به دولت را بررسی می‌کند. از کار حسابداران دولتی گرفته تا حسابرسی حساب‌های مالیاتی تا تأیید صحت اطلاعات، حساب‌های مالی سازمان‌های دولتی مختلف را برای نشانه‌هایی از اشتباه یا تأخیر مالیاتی بررسی می‌کند. حسابداری دولتی بخشی از بودجه و تهیه مالیات هر سازمان است و هر شرکتی باید حداقل یک حسابدار دولتی داشته باشد.

سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای برنامه‌ریزی عملیات خود برای سال‌ها، فصل‌ها یا سایر دوره‌های مالی خاص به حسابداران عمومی متکی هستند. قانون‌گذاران دولتی که مسئول تخصیص وجوه هستند به حساب‌های همان سازمان و حسابداران عمومی تکیه می‌کنند. بیشتر این گزارش‌ها ممکن است در دسترس عموم باشد تا مردم بدانند دولت کجا هزینه کرده است، اما بیشتر آنها محرمانه هستند و فقط در اختیار دولت و متحدانش هستند.

انواع شغل‌ها در رشته حسابداری دولتی

حسابداران فارغ‌التحصیل معمولاً می‌دانند که برای کسب مدرک زمان صرف کرده‌اند زیرا حق داشتن یک حرفه عالی از جمله حسابداری را دارند. مشاغل اصلی در حسابداری دولتی مشاغل چالش برانگیز با سطوح بالای استخدام، حقوق رقابتی و در نهایت رشد شغلی و مزایای عالی برای نامزدها هستند. نوع کار یک حسابدار دولتی برای درخواست ممکن است به سطح تحصیلات او بستگی داشته باشد. ما در ادامه به مهم‌ترین مشاغل رشته حسابداری دولتی اشاره کرده‌ایم:

  • نماینده اجرایی خزانه داری
  • حسابدار رسمی
  • مدیر مالی
  • حسابدار دولتی
  • حسابرس مالیاتی

انواع شغل‌ها در رشته حسابداری دولتی-tadbirgaran-sepidar.com

مالیاتی

وظیفه این نوع حسابدار رسیدگی به امور مالیاتی در یک سازمان می‌باشد. شاغلین این رشته در طول سال پرمشغله می‌باشند اما فصل اوج آنها زمان مالیات است. مودیان مالیاتی علاوه بر پرازش  مالیات، وظایف دیگری نیز بر عهده دارند. این افراد اظهارنامه مالیاتی و عملیات خود را مطابق با قوانین مالیاتی بررسی می‌کنند.

وظیفه دوم جمع آوری و ارزیابی داده‌های مالی است. متقاضیان این شغل باید حداقل دارای مدرک لیسانس و یک سال سابقه کار در زمینه حسابرسی، رعایت مالیات، تجزیه و تحلیل مالیاتی و حسابداری باشند.

شغل مدیر مالی

یک مدیر مالی مسئول سلامت مالی یک سازمان یا بخش در یک شرکت یا سازمان دولتی است. آنها صورت‌های مالی تجاری را تجزیه و تحلیل می‌کنند، گزارش‌هایی را در مورد رویدادهای مالی و صورت‌های مالی سازمان‌ها تهیه می‌کنند، به مدیران در تصمیم‌گیری‌های مالی کمک می‌کنند، بر حرکات بازار نظارت می‌کنند، بر عملکرد سایر کارکنان نظارت دارند، مشاوره مالی را مدیریت می‌کنند.

متقاضیان استخدام و استخدام در مدیریت مالی باید حداقل دارای مدرک لیسانس و پنج سال تجربه در زمینه فرصت‌های مالی به عنوان تحلیلگر مالی، حسابدار یا نماینده اوراق بهادار باشند.

اصول حسابداری دولتی

هر فردی که در این زمینه فعالیت می کند باید این  را بداند که حقیقت مهم‌ترین اصل برای یک حسابدار به شمار می‌آید و باید آن را در کار خود رعایت کند. گزارش‌های مالی ارائه شده توسط دولت حسابدار از سه جهت تحلیل می‌شود:

کامل باشد: صورت‌های مالی باید شامل کلیه اطلاعات مالی باشد. برای تهیه یک گزارش جامع، باید چند موضوع را در نظر بگیرید، از جمله:

  1. موارد ذکر شده در زمان بودجه را ذکر کنید.
  2. مطالبی را که می‌توان در سایت‌های دولتی منتشر کرد منتشر کنید.
  3. ارقام مالی واقعی را با ارقام برآورد شده مقایسه کنید.

سروقت بودن در حسابداری دولتی

انجام بسیاری از وظایف مالی و مالیاتی به زمان زیادی نیاز دارد. حسابدار دولتی باید همه کارها را سروقت انجام دهد تا بتواند گزارش را به موقع ارائه دهد؛ بنابراین، ما از مالیات دهندگان دولت انتظار داریم:

  1. از حسابداران خواسته می‌شود گزارش‌های به موقع ارائه دهند.
  2. گزارش هر ماه در همان ماه صورت گیرد و به زمان دیگری موکول نگردد.

قابل استفاده بودن

  1. گزارش باید دقیق و کامل باشد تا برای دولت و سرمایه گذاران آتی و همچنین یک سازمان قابل استفاده باشد.
  2. برای تهیه گزارش از روش‌های حسابداری مالی سازمان یافته و تخصصی استفاده کنید.

 

سروقت بودن در حسابداری دولتی-tadbirgaran-sepidar.com

 

قیمت نرم افزار سپیدار

فروش سپیدار سیستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top