skip to Main Content
تلفن مرکزی فروش 90000350 info@tadbirgaran-acc.com
تلفن دفتر تهران : 02188804245 تلفن دفتر کرج : 02632551101
تفاوت های نرم افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی

تفاوت های نرم افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی

معرفی نرم افزارهای حسابداری

زمانی که در مورد یک نرم افزار حسابداری صحبت می شود، در ذهن شما چه چیزی نقش می بندد؟

بیشتر به کیفیت و کارایی نرم افزار فکر می کنید یا مشغله ذهنی شما در مورد انتخاب یک نرم افزار حسابداری صرفا هزینه خرید نرم افزار است؟

به نظر شما کارکرد نرم افزار های حسابداری با یکدیگر مشابه است یا عملکرد هر کدام متفاوت و مجزاست.

برای شما دقت و کیفیت اطلاعاتی که یک نرم افزار حسابداری در اختیارتان قرار می دهد مهم تر است یا سرعت عمل و آسانی کار با نرم افزار؟

حداقل امکانات یک نرم افزار حسابداری نظیر ثبت فاکتور، گزارش گیری، کنترل درآمدها و هزینه ها اولویت شماست یا توقعات بیشتری از یک نرم افزار حسابداری دارید؟

بعد از پاسخ به سوالات بالا برای مقایسه نرم افزارهای حسابداری و مالی مهیا شده اید.

مدیران همه کسب و کارهای تجاری جهت مدیریت کسب و کار و به دست گرفتن زمام امور نیازمند وجود اطلاعات مالی دقیق هستند که مجموع این اطلاعات مالی را همان حسابداری می نامند.

در گذشته سیستم حسابداری متنی مرسوم بود، که در این سیستم اطلاعات حسابداری به صورت نوشتار روی کاغذ درج می شد.

امروزه سیستم حسابداری سنتی به دلیل احتمال وجود خطاهای انسانی منسوخ شده است و برای انجام امور درج و ثبت اطلاعات مالی از نرم افزارهای حسابداری مرتبط با نوع کسب و کار استفاده می شود.

مدیران کسب وکار با هر تخصص و سمتی بدون نیاز به داشتن دانش حسابداری پیشرفته می توانند با کمک نرم افزار های حسابداری به ثبت فاکتورها و رسیدها و در نتیجه  رسیدگی به امور حسابداری به صورت آنی و در زمان دلخواه بپردازند.

نرم افزارهای حسابداری متنوع و متعددی امروزه در دسترس است که به اقتضای شغل و حرفه شما می تواند انتخاب شود.

مقایسه کاربرد این نرم افزارها مستلزم شناخت دقیق کسب و کار و درک کامل نیاز آن است.

بنابراین می توانیم با تحلیل کسب و کار مورد نظر و مقایسه نرم افزارهای موجود، مناسبترین نرم افزار را پیشنهاد کنیم.

برای خرید نرم افزار حسابداری سپیدار از وب سایت رسمی روی لینک کلیک کنید.

معرفی نرم افزارهای حسابداری-وبسایت حسابداری تدبیرگران

تفاوت های نرم افزار حسابداری فروشگاهی و شرکتی

نرم افزار های شرکتی و فروشگاهی تفاوت های زیادی باهم دارند.

نرم افزارهای حسابداری شرکتی معمولا ارزان قیمت و برای کسب و کارهای کوچک مناسب تر هستند بنابراین ترجیح استفاده از نرم افزارهای شرکتی با شرکت های تازه تاسیس و کوچک تر است.

از طرفی بسیاری از کسب و کارها و شرکت های معتبر صرفا به دنبال یک نرم افزار حرفه ای و با امکانات بیشتر هستند از این رو باید گفت قیمت و هزینه نرم افزار های حسابداری تا حد زیادی وابسته به میزان امکانات و ویژگی های نرم افزار دارد.

نکته بعدی در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری میزان اطلاعات وارده از سمت سازمان شما است که می تواند در برآورد هزینه تغییر ایجاد کند.

سطح دسترسی

تفاوت اصلی دیگری که نرم افزارهای شرکتی و فروشگاهی باهم دارند سطح دسترسی هر نرم افزار است.

در نرم افزار های مالی شرکتی کاربر قادر است سطح دسترسی هر یک از اعضا را به صورت محدود یا نامحدود تعیین کند و از این طریق از امنیت نرم افزار آسوده خاطر باشد.

اما این امکان در نرم افزارهای فروشگاهی کمتر دیده می شود یا اصلا تعبیه نشده است چرا که در فروشگاه ها این امکان از اهمیت کمتری برخوردار است، به دلیل اینکه  معمولا فروشگاه ها به دو وقسمت انبار و صندوق تقسیم می شوند و امکان تغییر سطح دسترسی چندان مهم و کاربردی نیست.

ارتباط با انبار

قسمتی در نرم افزارهای شرکتی وجود دارد به نام انبار که بسیار حیاتی و مهم است.

قسمت انبار در نرم افزارهای شرکتی به شما کمک می کند تا بتوانید با سرعت بیش تر و خطای کمتری اطلاعات را وارد نرم افزار کنید.

شما با استفاده از ویژگی ارتباط بین انبار و صندوق فروشگاه قادر خواهید بود تا با سرعت بیش تری پاسخ گوی مشتریان تان باشید.

هزینه های نرم افزار

نرم افزار های حسابداری معمولا هزینه اشتراکی و یا ثابت دارند.

هزینه ثابت به این صورت است که شما در ابتدا مبلغ مشخصی را برای خرید نرم افزار پرداخت می کنید و تا انتهای کار با نرم افزار حسابداری مورد نظر هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد.

اما نرم افزارهای حسابداری دیگری هم وجود دارد که هزینه را به صورت ماهیانه دریافت می کنند و در ازای آن، امکانات و قابلیت های جدیدی هر ماه ارائه می دهند.

امکانات ابری

امکانات ابری-وبسایت حسابداری تدبیرگران

قابلیت اتصال ابری یکی دیگر از تفاوت های نرم افزار حسابداری شرکتی و نرم افزار فروشگاهی محسوب می شود.

اتصال ابری به این معناست که شما توسط اتصال به اینترنت در هر زمان و مکانی می توانید به اطلاعات موجود در نرم افزار حسابداری خود دسترسی پیدا کنید.

ماژولار بودن نرم افزار حسابداری

اگر شما پس از مدتی به طور مثال احساس کردید به نرم افزار خدمات نیز احتیاج دارید می توانید آن را به صورت یک ماژول جداگانه به نرم افزار حسابداری خود اضافه کنید.

اتصالات به پنل پیامک و ایمیل

نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی قابلیت اتصال به پنل پیامک و ایمیل مشتریان را دارا هستند و به صورت خودکار پس هر تراکنش برای مشتری پیامک و ایمیل ارسال می کنند.

امکان واگذاری نمایندگی

امکان اتصال نمایندگی ها در فروشگاه های زنجیره ای در نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی وجود دارد و شما می توانید از این طریق مدیریت بهتری روی شعب نمایندگی خود داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Back To Top